DSB

26. mar 2013 Jeg kommenterer af og til DSB (og trafikselskaber i øvrigt) for deres komplicerede, uigennemsigtige og utidssvarende systemer til at håndtere kundernes (som de kaldes) transport og især betaling for denne. Forskellige korttyper, abonnementstyper, rabatordninger, særtilbud og zoneinddeling gør rejsen til en prislabyrint, hvor end ikke det automatiske udregningssystem i rejsekortet kan komme frem til den billigste pris. Eller rettere: jeg føler mig ikke sikker på at det er det.

26. mar 2013// dsb / //
0
Jyllingevej er ingen station

Jyllingevej er ingen station

1. DEC 2009 // offentligt rum /dsb
Nåe okay, nej, det jo lissom en vej ... ikke, jyllingevej ? Jo, men alle der er bekendt med Københavns S-togsnet, specielt mellem Ballerup og Vanløse, vil vide at det sidste station inden Vanløse. Og det er altså ikke en station alligevel.
Men altså Jyllingevej er sidste station (hvis jeg må insistere) inden Vanløse, derfor […]

Apps til trafikinformation er langt hen ad vejen gode nok

8. OKT 2011 // apps /dsb /navigation /offentligt rum
Jeg ved det godt, det er lidt paradoksalt. Almindeligvis plæderer jeg for at anerkende tilfældighed som et vilkår i livet. Men når det kommer til trafik og færdsel ude i det offentlige rum er jeg info freak. Jo flere tilgængelige data, jo bedre, det er bare sådan. Og når det kommer til offentlig transport ... Hvor lang tid er der […]
Vesterport st

Vesterport st

27. MAR 2010 // reklame /offentligt rum /dsb
Forlang den rene mayonnaise. Brug Tungsram pærer. Politiske ukorrekte annoncer dukker op under renoveringen.
Vesterport station (det hedder måske ikke station) bliver renoveret. Og disse gamle annoncer er dukket op.

Køb ikke en togbillet med denne app

25. JUL 2011 // reklame /offentligt rum /apps /dsb
Ufærdige, uigennemtænkte apps, eller apps der tjener markedsføringen i højere grad end det at bruge den. Hvis Apple har en til tider paranoid restriktiv tilgang til formalia omkring en app som man gerne vil have i App Store, så har de en tilsvarende lille interesse i at den fungerer hensigtsmæssigt. Heldigvis kunne man sige, for […]